Διαφημίσεις Google

                                  
Η Πύλη Της Τεχνολογίας-Gate Of Tech

Η Πύλη Της Τεχνολογίας: Τεχνολογικά Νέα - Επιστήμες - Μαθηματικά – Πληροφορική - Φυσική – Διάστημα – Βιολογία - Ιατρική – Πλανήτης

energo_back

pop_up_face

Διαφημίσεις Google

                                  

Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2015

Μετά το ποτό ο εγκέφαλος γίνεται πιο ευαίσθητος στις λαχταριστές μυρωδιές των φαγητών


Γιατί πεινάμε μετά το... μπαρ;Είναι μια γνώριμη στους περισσότερους ακατανίκητη επιθυμία. Αυτή τού να «τσακίσει» κάποιος σουβλάκια, χάμπουργκερ ή άλλα συνήθως ανθυγιεινά και γεμάτα θερμίδες φαγητά μέσα στο ξημέρωμα ύστερα από μια βραδιά «ποτισμένη» στο αλκοόλ.
Η... μυρωδάτη επιθυμία για φαγητό μετά την κατανάλωση αλκοόλ
Εχοντας ήδη καταναλώσει αλκοολούχα ποτά τα οποία είναι «φορτωμένα» με... άδειες θερμίδες, το άτομο αισθάνεται την επόμενη ημέρα ακόμη μεγαλύτερες τύψεις όταν κλείνει τη βραδιά του με ένα fast food μεταμεσονύκτιο γεύμα. Ωστόσο επιστήμονες στις ΗΠΑ πιστεύουν τώρα ότι ανακάλυψαν το γιατί κυρίως οι γυναίκες έχουν την τάση να τρώνε περισσότερο μετά την κατανάλωση αλκοόλ.

Το αλκοόλ, λένε οι ειδικοί του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα, κάνει τον εγκέφαλο να γίνεται πιο ευαίσθητος στις λαχταριστές μυρωδιές των φαγητών, ενισχύοντας έτσι την όρεξη.

Οι ερευνητές διεξήγαγαν την πρώτη μελέτη του είδους της αποτιμώντας τον ρόλο του εγκεφάλου στη λήψη θερμίδων ύστερα από την κατανάλωση αλκοόλ από γυναίκες. Η νέα μελέτη, επικεφαλής της οποίας ήταν ο δρ Γουίλιαμ Εϊλερ, έρχεται να προστεθεί σε άλλα παρεμφερή στοιχεία που δείχνουν πως γενικώς το αλκοόλ αυξάνει την πρόσληψη τροφής, κάτι που έχει ονομαστεί «επίδραση του απεριτίφ».

Ο εγκέφαλος και η «επίδραση του απεριτίφ»

Τα νέα ευρήματα όμως δείχνουν ότι η αυξημένη κατανάλωση τροφής δεν βασίζεται μόνο στην από του στόματος πρόσληψη αλκοόλ και στην απορρόφησή του από το έντερο. Οπως σημείωσε ο δρ Εϊλερ, «ο εγκέφαλος, ακόμη και αν δεν έχει τη συμβολή του εντέρου, μπορεί να παίξει ζωτικό ρόλο στη ρύθμιση της πρόσληψης τροφής. Πολλά αλκοολούχα ποτά περιέχουν "άδειες" θερμίδες και όταν κάποιος συνδυάσει αυτές τις θερμίδες με την "επίδραση του απεριτίφ" είναι πιθανό να οδηγηθεί σε πρόσληψη βάρους. Και αυτό διότι από τη μελέτη μας προέκυψε ότι η έκθεση σε αλκοόλ μπορεί να αυξήσει την ευαισθησία του εγκεφάλου σε εξωτερικά ερεθίσματα που σχετίζονται με το φαγητό, όπως τα αρώματα, και να οδηγήσει τελικώς σε μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού».

Προκειμένου να καταλήξουν στα συμπεράσματά τους οι ερευνητές μελέτησαν 35 γυναίκες που δεν ήταν χορτοφάγοι και δεν κάπνιζαν ενώ είχαν φυσιολογικό βάρος. Επιθυμώντας να διερευνήσουν την άμεση επίδραση του αλκοόλ στον εγκέφαλο οι επιστήμονες παρέκαμψαν το πεπτικό σύστημα εκθέτοντας την κάθε εθελόντρια σε αλκοόλ μέσω ενδοφλέβιας έγχυσης πριν από την κατανάλωση τροφής. Σε δεύτερη φάση οι ίδιες εθελόντριες έλαβαν έγχυση ενός αλατούχου διαλύματος (placebo) προτού καταναλώσουν τροφή.

Χρήση μαγνητικής τομογραφίας

Μέσω μαγνητικής τομογραφίας κατεγράφη η απόκριση του εγκεφάλου των γυναικών σε μυρωδιές φαγητών αλλά και σε άλλες μυρωδιές που δεν σχετίζονταν με τροφές. Μετά τη διεξαγωγή των απεικονίσεων του εγκεφάλου στις συμμετέχουσες τούς δόθηκε η επιλογή να γευτούν είτε ζυμαρικά με κιμά είτε μοσχάρι με νουντλς.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν, όπως αναφέρουν στο τεύχος Ιουλίου της επιθεώρησης «Obesity», ότι όταν οι γυναίκες έλαβαν ενδοφλεβίως αλκοόλ κατανάλωσαν περισσότερη τροφή σε σύγκριση με όταν έλαβαν την εικονική ένεση. Πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι υπήρχαν εξατομικευμένες διαφορές - το ένα τρίτο των γυναικών κατανάλωσε λιγότερη τροφή μετά τη λήψη αλκοόλ σε μορφή ένεσης σε σύγκριση με τη λήψη του αλατούχου διαλύματος.

Ο ρόλος του υποθαλάμου

Η περιοχή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για.....

Διαβάστε περισσότερα στο: www.tovima.gr