Το CERN που φιλοξενεί το Μεγάλο
Επιταχυντή Αδρονίων (Large Hadron Collider), έχει μεγαλόπνοα σχέδια και
θέλει να μεγαλώσει και να αναβαθμίσει τον επιταχυντή σωματιδίων μέσα στα
επόμενα λίγα χρόνια. Αλλά οι μηχανικοί εντόπισαν ένα εμπόδιο για την
αναβάθμιση: δεν υπάρχει χώρος για νέα καλώδια στα μπεκ που επιταχύνουν
τα σωματίδια πριν την είσοδό τους στο LHC.
Παλαιότερα, όταν χρειάστηκε να αναβαθμιστούν ή να προστεθούν μηχανήματα στα μέρη των ....
επιταχυντών, οι μηχανικοί συχνά τοποθετούσαν καινούργια καλώδια που χρειαζόντουσαν. Κατά τη διαδικασία αυτή, άφηναν στη θέση τους τα παλιά καλώδια που δεν ήταν πλέον σε χρήση. Τώρα, ένας σωρός από παρωχημένα καλώδια έχουν δημιουργήσει ένα τοίχος που εμποδίζουν το δρόμο για να εγκαταστήσουν νέα που χρειάζονται για την επόμενη μεγάλη αναβάθμιση του επιταχυντή.
Για να δημιουργήσουν χώρο οι μηχανικοί του CERN έχουν θέσει ως στόχο τον εντοπισμό και την απομάκρυνση των παλαιών, αχρησιμοποίητων καλωδίων, που στο σύνολό τους είναι περίπου 9.000.
Αναφέρουν ότι η αποσύνδεση των εκτός λειτουργίας καλωδίων είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο ακριβά σταυρόλεξα του κόσμου, είναι ένα παιχνίδι high-stakes. Αν αποσυνδέσετε το λάθος καλώδιο στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να έχετε χάσει κάποιες δυνατότητες παρακολούθησης των δεδομένων και στην χειρότερη περίπτωση, μπορεί να έχετε τραβήξει ένα κρίσιμο καλώδιο ασφαλείας και απλά να μην λειτουργεί ο επιταχυντής. “Γι ‘αυτό είναι τόσο δύσκολο να ολοκληρωθεί αυτή η λειτουργία, γιατί κάθε λάθος θα μπορούσε να ξεκινήσει μεγάλα προβλήματα κατά την επανεκκίνηση του επιταχυντή” αναφέρει ο Sébastien Evrard, μηχανολόγος μηχανικός επικεφαλής του εν λόγω έργου.
“Φυσικά, σε έναν ιδανικό κόσμο θα αφαιρούσατε τα παλιά και ξεπερασμένα καλώδια πριν τοποθετήσετε τα καινούργια, αλλά αυτό δεν συνέβη”, δήλωσε ο Evrard. “Σήμερα, όλα τα καλώδια μαζί με τις σχάρες καλωδίων που τα στεγάζουν, έχουν πραγματικά πιάσει πολύ χώρο και δεν είναι πλέον δυνατό να προστεθούν νέα καλώδια”.
Οι μηχανικοί μπορούν να εργαστούν μόνο στα σημεία γίνονται προγραμματισμένες ετήσιες τεχνικές συντηρήσεις, οι οποίες διαρκούν δύο μήνες το χειμώνα. Έχουν αρχίσει να αποσυνδέουν τα καλώδια του Proton Synchrotron Booster τον Δεκέμβριο, και τώρα κινούνται προς τον Super Proton Synchrotron. Δεν θα αφαιρέσουν στην πραγματικότητα τα καλώδια μέχρι την επόμενη στάση τεχνικών στο τέλος του τρέχοντος έτους, όχι τόσο επειδή δεν θα έχουν το χρόνο και επειδή θέλουν να βεβαιωθούν ότι μέχρι στιγμής δεν έχει διαταραχθεί η λειτουργία των μηχανών πριν απαλλαγούν εντελώς από αυτά.
Ο Evrard, δήλωσε ότι, στα σχέδια η ομάδα του....
Διαβάστε περισσότερα στο: www.iguru.gr
Παλαιότερα, όταν χρειάστηκε να αναβαθμιστούν ή να προστεθούν μηχανήματα στα μέρη των ....
επιταχυντών, οι μηχανικοί συχνά τοποθετούσαν καινούργια καλώδια που χρειαζόντουσαν. Κατά τη διαδικασία αυτή, άφηναν στη θέση τους τα παλιά καλώδια που δεν ήταν πλέον σε χρήση. Τώρα, ένας σωρός από παρωχημένα καλώδια έχουν δημιουργήσει ένα τοίχος που εμποδίζουν το δρόμο για να εγκαταστήσουν νέα που χρειάζονται για την επόμενη μεγάλη αναβάθμιση του επιταχυντή.
Για να δημιουργήσουν χώρο οι μηχανικοί του CERN έχουν θέσει ως στόχο τον εντοπισμό και την απομάκρυνση των παλαιών, αχρησιμοποίητων καλωδίων, που στο σύνολό τους είναι περίπου 9.000.
Αναφέρουν ότι η αποσύνδεση των εκτός λειτουργίας καλωδίων είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο ακριβά σταυρόλεξα του κόσμου, είναι ένα παιχνίδι high-stakes. Αν αποσυνδέσετε το λάθος καλώδιο στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να έχετε χάσει κάποιες δυνατότητες παρακολούθησης των δεδομένων και στην χειρότερη περίπτωση, μπορεί να έχετε τραβήξει ένα κρίσιμο καλώδιο ασφαλείας και απλά να μην λειτουργεί ο επιταχυντής. “Γι ‘αυτό είναι τόσο δύσκολο να ολοκληρωθεί αυτή η λειτουργία, γιατί κάθε λάθος θα μπορούσε να ξεκινήσει μεγάλα προβλήματα κατά την επανεκκίνηση του επιταχυντή” αναφέρει ο Sébastien Evrard, μηχανολόγος μηχανικός επικεφαλής του εν λόγω έργου.
“Φυσικά, σε έναν ιδανικό κόσμο θα αφαιρούσατε τα παλιά και ξεπερασμένα καλώδια πριν τοποθετήσετε τα καινούργια, αλλά αυτό δεν συνέβη”, δήλωσε ο Evrard. “Σήμερα, όλα τα καλώδια μαζί με τις σχάρες καλωδίων που τα στεγάζουν, έχουν πραγματικά πιάσει πολύ χώρο και δεν είναι πλέον δυνατό να προστεθούν νέα καλώδια”.
Οι μηχανικοί μπορούν να εργαστούν μόνο στα σημεία γίνονται προγραμματισμένες ετήσιες τεχνικές συντηρήσεις, οι οποίες διαρκούν δύο μήνες το χειμώνα. Έχουν αρχίσει να αποσυνδέουν τα καλώδια του Proton Synchrotron Booster τον Δεκέμβριο, και τώρα κινούνται προς τον Super Proton Synchrotron. Δεν θα αφαιρέσουν στην πραγματικότητα τα καλώδια μέχρι την επόμενη στάση τεχνικών στο τέλος του τρέχοντος έτους, όχι τόσο επειδή δεν θα έχουν το χρόνο και επειδή θέλουν να βεβαιωθούν ότι μέχρι στιγμής δεν έχει διαταραχθεί η λειτουργία των μηχανών πριν απαλλαγούν εντελώς από αυτά.
Ο Evrard, δήλωσε ότι, στα σχέδια η ομάδα του....
Διαβάστε περισσότερα στο: www.iguru.gr