Διαφημίσεις Google

                                  
Η Πύλη Της Τεχνολογίας-Gate Of Tech

Η Πύλη Της Τεχνολογίας: Τεχνολογικά Νέα - Επιστήμες - Μαθηματικά – Πληροφορική - Φυσική – Διάστημα – Βιολογία - Ιατρική – Πλανήτης

energo_back

pop_up_face

Διαφημίσεις Google

                                  

Κυριακή, 25 Ιουνίου 2017

Γιατί τα αεροπλάνα δεν πετούν σε ακραίους καύσωνες

Γιατί τα αεροπλάνα δεν πετούν σε ακραίους καύσωνες
Φίνιξ, Αριζόνα 
Δεκάδες πτήσεις ακυρώθηκαν την Τετάρτη στις μεσοδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ λόγω ακραίου καύσωνα με θερμοκρασίες που πλησίασαν τους 50 βαθμούς Κελσίου. Το πρόβλημα για τα αεροπλάνα, όμως, δεν είναι ο κίνδυνος μηχανικής βλάβης.
Στο διεθνές αεροδρόμιο του Φοίνιξ στην καυτή Αριζόνα, η American Airlines ακύρωσε περισσότερες από 40 πτήσεις, κυρίως τοπικά δρομολόγια με μικρά αεροπλάνα Bombarier CRJ, τα οποία έχουν μέγιστη θερμοκρασία λειτουργίας περίπου 48 βαθμών. Πτήσεις καθυστέρησαν ή αναβλήθηκαν και στο ....αεροδρόμιο του Λας Βέγκας στη γειτονική Νεβάδα.

Τα μεγαλύτερα αεροπλάνα της Boeing και της Airbus δεν επηρεάστηκαν, αφού μπορούν να απογειώνονται ακόμα και σε θερμοκρασία 53 βαθμών, σύμφωνα με ανακοίνωση της American Airlines προς την εφημερίδα The Arizona Republic.

Λιγότερο πυκνός αέρας, μικρότερη άντωση

Το βασικό πρόβλημα είναι ότι ο θερμός αέρας διαστέλλεται και γίνεται πιο αραιός. Λόγω της μείωσης στην πυκνότητα του αέρα, τα φτερά των αεροπλάνων δίνουν μικρότερη άντωση -ουσιαστικά, υπάρχουν λιγότερα μόρια αέρα για να σπρώξουν τα φτερά προς τα πάνω.

Για να αντισταθμιστεί η άνοδος της θερμοκρασίας, το αεροπλάνο είτε πρέπει να απογειωθεί με μικρότερο φορτίο, είτε πρέπει να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα για την απογείωση -τόσο μεγάλη ώστε το μήκος του διαδρόμου τροχοδρόμησης μπορεί να μην είναι αρκετό.

«Όταν η θερμοκρασία φτάνει αυτές τις ακραίες τιμές, πρέπει κανείς να ξεφορτώσει τόσα πολλά καύσιμα, ή τόσους πολλούς επιβάτες ή αποσκευές, ώστε δεν έχει πια νόημα να πετάξει» λέει στο Reuters ο Ρόμπερτ Μαν, αναλυτής της αεροπορικής βιομηχανίας και πρώην στέλεχος αεροπορικής εταιρείας.

Ένα επιπλέον πρόβλημα, λέει ο Μαν, είναι ότι οι πίνακες που χρησιμοποιούν οι πιλότοι για να υπολογίσουν την κατάλληλη ταχύτητα απογείωσης για κάθε συγκεκριμένο βάρος φορτίου δεν φτιάχτηκαν για τόσο ακραίες θερμοκρασίες.

Επιπλέον, η θερμοκρασία της ασφάλτου στην πίστα των αεροδρομίων μπορεί να ξεπερνά τους 60 βαθμούς, καθιστώντας επικίνδυνες τις συνθήκες για τα πληρώματα εδάφους.

Οι παράγοντες αυτοί πρέπει να λαμβάνονται υπόψη σε....


Διαβάστε περισσότερα στο: www.tovima.gr