
διασημοτήτων κλ.π. Για παράδειγμα, τόσο ο τίτλος του παρόντος άρθρου, όσο και η εικόνα που το συνοδεύει, αποτελούν τέτοιο "δόλωμα για κλικ".
Την πρακτική του clickbait, στην πιο ακραία της μορφή, εφαρμόζουν κυρίως "κίτρινα" websites, που προβάλλουν κατά βάσει... κουτσομπολίστικα νέα και αμφιβόλου εγκυρότητας άρθρα, που συχνά δεν είναι τίποτα παραπάνω από κακές μεταφράσεις κειμένων που δημοσιεύτηκαν αρχικά σε tabloids ή ανάλογες ιστοσελίδες του εξωτερικού. Ναι, όταν βλέπετε ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΑ ΝΕΑ, ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΟΚ και ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ! άρθρα, τότε μάλλον έχετε να κάνετε με κάποιο δημοσίευμα χαμηλής ποιότητας, που κατά πάσα πιθανότητα δεν αξίζει την προσοχή και το χρόνο σας.
Ενίοτε πάντως, ακόμα και έγκυρα μέσα θα υιοθετήσουν τη μέθοδο του clickbait, προκειμένου να τραβήξουν περισσότερο κόσμο και να ανέβουν στις λίστες των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Δυστυχώς, η σημερινή πραγματικότητα του Internet δεν αφήνει περιθώριο για... ρομαντισμό, αφού ο ανταγωνισμός είναι εξαιρετικά μεγάλος και, πολλές φορές, περισσότερες επισκέψεις μετρούν οι κακής ποιότητας, κίτρινες ιστοσελίδες, παρά εκείνες που παρέχουν αξιόλογο περιεχόμενο.

Το clickbait λοιπόν, είναι δυστυχώς ένα αναγκαίο κακό, μια θυσία που πρέπει να γίνει προκειμένου κάποια διαδικτυακή οντότητα να επιβιώσει στο Internet του σήμερα. Ελάχιστοι οργανισμοί μπορούν να το αποφύγουν ολοκληρωτικά – κυρίως όσοι έχουν αρκετό προσωπικό και οικονομική ισχύ, ώστε να μπορούν να δημοσιεύουν εκατοντάδες άρθρα ανά ημέρα.
Φυσικά, η κατάσταση αυτή είναι αρνητική πρωτίστως για το χρήστη, που είτε σχηματίζει λανθασμένη άποψη για διάφορα θέματα λόγω ψευδών ή "φουσκωμένων" ειδήσεων είτε βομβαρδίζεται καθημερινά με άνευ ουσίας περιεχόμενο, καθώς προσπαθεί να βρει περισσότερες πληροφορίες για συγκεκριμένα θέματα που τον ενδιαφέρουν.

Διαβάστε περισσότερα στο: gr.pcmag.com