Διαφημίσεις Google

                                  
Η Πύλη Της Τεχνολογίας-Gate Of Tech

Η Πύλη Της Τεχνολογίας: Τεχνολογικά Νέα - Επιστήμες - Μαθηματικά – Πληροφορική - Φυσική – Διάστημα – Βιολογία - Ιατρική – Πλανήτης

pop_up_face

Διαφημίσεις Google

                                  

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Πώς να σχεδιάζετε ιστοσελίδες και για Α.Μ.Ε.Α.

accessibility accessibility accessibilityΟι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο δεν είναι μια ομοιογενής μάζα. Μάλλον χαρακτηρίζονται σαν μια τεράστια ομάδα με απίστευτα μεγάλη ποικιλομορφία. Πολλοί από αυτούς δεν γνωρίζουν Αγγλικά, ή Ελληνικά, ή δεν έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο ή  δεν έχουν άριστες συνθήκες υγιεινής ή ακόμα είναι άτομα με Accessibility Needs (Α.Μ.Ε.Α.) . Όταν σχεδιάζετε για το ευρύ κοινό θα πρέπει να δώσετε προσοχή και σε αυτό το γεγονός.
Διαφορετικά, θα χάσετε πολλούς δυνητικούς χρήστες και την δυνατότητα να αυξήσετε στο έπακρο την επισκεψιμότητα της σελίδα σας.Η παγκοσμιότητα και η ...
συμμετοχικότητα βρίσκονται στο επίκεντρο των προτύπων προσβασιμότητας στον παγκόσμιο ιστό, που είναι ένα από τα πρότυπα του W3C σχεδιασμού ιστοσελίδων.
Ο τελικός στόχος της Web Accessibility Initiative (WAI) [Πρωτοβουλία για την προσβασιμότητα στο Web] είναι να σχεδιάζονται ιστοσελίδες που να λειτουργούν “για όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από το υλικό, το λογισμικό, τη γλώσσα, τον πολιτισμό, την τοποθεσία, ή σωματική ή διανοητική ικανότητα”.

Όταν σκεφτόμαστε σχετικά με την προσβασιμότητα το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κατανοήσουμε είναι ότι ο χρήστης δεν χρειάζεται να έχει πλήρη απώλεια της αίσθησης ή της ικανότητας για να απαιτείται η ανάγκη υποστήριξης της προσβασιμότητας. Οι άνθρωποι που έχουν προβλήματα, όπως η μερική απώλεια όρασης, ή ήπια ακοή έχουν επίσης ανάγκες accessibility.
Τώρα, ας δούμε ποιοι είναι οι κύριες ομάδες, πώς χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και πώς ο προσεκτικός σχεδιαστής μπορεί να βελτιώσει την πρόσβασή τους στις πληροφορίες του.

Προβλήματα Όρασης


Οι άνθρωποι σε αυτή την ομάδα μπορεί να έχουν ήπια ή μέτρια προβλήματα όρασης στο ένα ή και τα δύο μάτια, απώλεια όρασης στο χρώμα, χαμηλή όραση, τύφλωση ή κώφωση-τύφλωση
Σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει ανάγκη να αλλάξει η παρουσίαση του περιεχομένου στο διαδίκτυο για να το προσαρμόσουν στις ανάγκες τους. Απαιτείται η δυνατότητα οι χρήστες αυτοί να μπορούν να αλλάζουν το μέγεθος του κειμένου και των εικόνων, και να προσαρμόζουν τις γραμματοσειρές, τα χρώματα, και η απόσταση για την αύξηση της αναγνωσιμότητας. Μία καλή ιδέα για να διασφαλιστούν και οι άνθρωποι που δεν μπορούν να δουν το ποντίκι, είναι να πλοηγηθούν στο περιεχόμενο χρησιμοποιώντας μόνο το πληκτρολόγιο τους.
Πολλοί άνθρωποι με προβλήματα όρασης χρησιμοποιούν προγράμματα ανάγνωσης οθόνης (screen readers) που λειτουργούν σωστά μόνο εάν το frontend είναι σημασιολογικά κωδικοποιημένο, αλλιώς τα ειδικά βοηθητικά λογισμικά τους δεν μπορούν να προσδιορίσει τη δομή της ιστοσελίδας και οι χρήστες δύσκολα θα είναι σε θέση να κατανοήσουν το περιεχόμενο.
Θα πρέπει να παρέχουν στις σελίδες τους τις κατάλληλες περιγραφές για τους υπερσυνδέσμους, τα εικονίδια, τις εικόνες, και άλλα είδη μέσων με την βοήθεια των επεξηγηματικών εντολών της HTML alt και title. Ο κανόνας εδώ είναι να φτιάχνουν μία ισοδύναμη εναλλακτική επεξήγηση που θα διατίθεται σε κάθε στοιχείο που δεν είναι κείμενο.
braille phone accessibility accessibilityΤηλέφωνο για άτομα με accessibility needs
Είναι επίσης σημαντικό ο προγραμματιστής να μην εμποδίζει τους χρήστες να μπορούν να διαμορφώνουν τις δικές τους ρυθμίσεις στο πρόγραμμα περιήγησης τους, έτσι ώστε αν είναι δυνατόν, να προσδιορίζουν τα πάντα σε σχετικές μονάδες (ems, rems, ή ποσοστά επί τοις εκατό) αντί για ακριβή μεγέθη.
Στην πραγματικότητα, τα bots της Google και άλλες μηχανές αναζήτησης μπορούν να θεωρηθούν ως ικανοί βοηθοί για χρήστες με προβλήματα όρασης, αν ο προγραμματιστής φροντίσει να κατευθύνει σωστά τα Bots βελτιώνοντας την κατάταξη SEO μιας ιστοσελίδας.

Ακουστικές Αναπηρίες


Οι χρήστες του διαδικτύου οι οποίοι υποφέρουν από προβλήματα ακοής διαφόρων βαθμών δεν μπορούν πάντα να καταλάβουν την ομιλία, ειδικά όταν υπάρχει θόρυβος υποβάθρου. Η πιο συχνή περίπτωση χρήσης εδώ είναι το περιεχόμενο βίντεο, που πρέπει να γίνει προσιτό με την προσθήκη οπτικής βοήθειας για το τμήμα του ήχου.
Σύμφωνα με το Media Access Group του....


Διαβάστε περισσότερα στο: www.iguru.gr