"Όταν πριν από έναν χρόνο αρχίζαμε να σχεδιάζουμε δειλά δειλά το παρόν συνέδριο, δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε, ότι θα προκαλούσε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για την πανεπιστημιακή κοινότητα, τους φοιτητές αλλά και το κοινό της πόλης και ευρύτερα την κοινωνία" ομολόγησε ο καθηγητής του Τμήματος Θεολογίας και μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής π. Βασίλειος Καλλιακμάνης.
"Αφήνοντας πίσω την πολεμική μεταξύ Θεολογίας και Επιστήμης, που αναπτύχθηκε στο παρελθόν, υπερβαίνοντας την αμοιβαία αδιαφορία και ίσως την αμοιβαία περιφρόνηση των δύο περιοχών που ακολούθησε, βρισκόμαστε σήμερα συνδιαλεγόμενοι στο ίδιο πνευματικό τραπέζι" επεσήμανε ο π. Βασίλειος, εξηγώντας ότι στο συνέδριο "ο κάθε χώρος, το κάθε πεδίο, θα προσκομίσει ό,τι πολυτιμότερο έχει, διότι μας ενδιαφέρει ο άνθρωπος και η νοηματοδότηση της ζωής του πέρα από ιδεολογικές ή άλλες αγκυλώσεις, μας ενδιαφέρει ο άνθρωπος όχι απλώς ως βιολογική μονάδα, αλλά ως ψυχοσωματική οντότητα με θεία καταγωγή και ουράνιο προορισμό".
Κοινός στόχος η νοηματοδότηση της ζωής και η ερμηνεία του θανάτου
Σε έναν διάλογο πολιτισμού μεταξύ Θεολογίας και Επιστήμης πιστεύει ο πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ Χρυστόστομος Σταμούλης, ο οποίος στην εισήγησή του τόνισε ότι "οι σχέσεις σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εξαντλούνται στο επίπεδο μιας οποιασδήποτε εξωτερικής συμφωνίας ή ασυμφωνίας, αλλά να κρατούν ζωντανό τον διάλογο των μελών της παγκόσμιας κοινότητας, που δίχως καμία αμφιβολία και πέρα από το γεγονός αν το γνωρίζουν ή όχι, βρίσκονται στο ίδιο στρατόπεδο".
Μάλιστα, όπως σημείωσε, ο στόχος είναι κοινός και δεν είναι άλλος από τη νοηματοδότηση της ζωής και την ερμηνεία του θανάτου. "
Σε μια τέτοια πορεία, την αποδόμηση θα ακολουθεί πάντα η δομή, η δημιουργία του πλαισίου που θα κρατά ζωντανό το όνειρο και ανοιχτή την ελπίδα. Η διαδικασία εκείνη που γνωρίζει πως η αποκάλυψη είναι μια συνεχής πραγματικότητα, ένα διαρκές ταξίδι εντός της εκπλήξεως, από το οποίο απουσιάζει ο "δεδομένος" Θεός. Απουσιάζει, όμως, και η "δεδομένη" θεολογία, που αδυνατεί να κατανοήσει πως η κατάφαση στη βιολογικότητα του ανθρώπου δεν αποτελεί μια de facto άρνηση του Θεού" ανέφερε.
Το "σωματίδιο του Θεού"
"Με ξεχωριστή χαρά, αλλά και κρυφό καμάρι,.....
Διαβάστε περισσότερα στο: www.nooz.gr