Η
Google θέλει να ελέγξει τον κόσμο μας; διερωτάται ο «Guardian».
«Καταρχάς πρέπει να αναρωτηθούμε: τι ακριβώς είναι σήμερα η Google; Και η
απάντηση είναι η εξής: είναι μια εξαιρετικά επιτυχημένη και επικερδής
διαφημιστική εταιρεία, με το 90% του τζίρου της για το 2013, περίπου 40
δισ. ευρώ, να προέρχεται από την οικονομική εκμετάλλευση των λεγόμενων
google ads», γράφει η βρετανική εφημερίδα.Συνολικά, από το 2001, η Google έχει αγοράσει 160 επιχειρήσεις.....
Κάποιες εξ΄ αυτών κατασκευάζουν θερμοστάτες, ανιχνευτές καπνού,
ρομποτικές εφαρμογές και εξαρτήματα για ρομπότ, ενώ αγόρασε μέχρι και
την Zagat, μια εταιρεία που κάνει κριτικές σε εστιατόρια. Τι σημαίνουν
όλα αυτά; Υπάρχει κάποιο απώτερο σχέδιο;
Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια, η Google δείχνει ολοένα και
περισσότερο διατεθειμένη να επεκταθεί σε τομείς όπως η ρομποτική. Αρχικά
ανακοινώθηκε πως η εταιρεία, φιλοδοξώντας να φέρει τη δική της
επανάσταση στις μεταφορές, θα φτιάξει αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τιμόνι και
φρένα. Δηλαδή, ένα «έξυπνο» διθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα
διαθέτει μόνο δύο πλήκτρα ενεργοποίησης απενεργοποίησης (go-stop) και θα
οδηγείται… από μόνο του, αυτόνομα και δίχως την παραμικρή συνεισφορά
του οδηγού.Η Google τόνισε πως το όχημα αυτό, που προορίζεται για μετακινήσεις στις πόλεις και τα προάστια και όχι σε δρόμους υψηλής ταχύτητας, θα βελτιώσει τις ζωές των ανθρώπων και θα μεταμορφώσει τον τρόπο που μετακινούνται, ενώ θα αξιοποιεί πλήρως όλη τη γκάμα των ψηφιακών χαρτών της Google. Μένει τώρα να δούμε πως θα εκμεταλλευτεί εμπορικά αυτή την ιδέα.
Και να ήταν μόνο αυτό; Η Google έφερε στο φως τα σχέδιά της για την ανάπτυξη ρομπότ που θα αναλάβουν πολλές χειρωνακτικές εργασίες οι οποίες σήμερα γίνονται από ανθρώπους, όπως ανακοίνωσε πριν λίγους μήνες ο Άντι Ρούμπιν, υπεύθυνος του τμήματος ρομποτικής της Google. Γι’ αυτό τον λόγο, η εταιρία φρόντισε να εξαγοράσει τουλάχιστον επτά μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν αναπτύξει πρωτότυπα hardware και software με επίκεντρο τις ρομποτικές εφαρμογές.
Παρόλο που οι πρώτες εφαρμογές θα προορίζονται αποκλειστικά για επιχειρήσεις, και όχι για απλούς καταναλωτές, είναι σαφές πως ο απώτερος στόχος είναι ο καταναλωτής, αν κρίνουμε και από την ανάπτυξη των «έξυπνων» γυαλιών της Google.
«Είναι ξεκάθαρο εδώ και καιρό πως η Google θεωρεί πως τίποτε εκεί έξω δεν είναι εκτός του πεδίου ενδιαφέροντός της. Όλα μπορούν να αναλυθούν, να οργανωθούν και να παρουσιαστούν ως αλγόριθμοι. Όλες οι καθημερινές συσκευές και τα αντικείμενα, από το ψυγείο μας μέχρι τα ρούχα μας, μπορούν να γίνουν δεδομένα και αλγόριθμοι και να αποδώσουν κέρδος. Είναι, αδιαμφισβήτητα, ένα υπερφιλόδοξο σχέδιο αλλά κανείς ποτέ δεν κατηγόρησε την Google για μετριοφροσύνη», σημειώνει με νόημα ο Σίβα Βαϊντιανάθαν, Ιστορικός του Πολιτισμού στο αμερικανικό πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια και συγγραφέας του βιβλίου «The Googlization of Everything».
Κάπου εδώ βέβαια υπεισέρχεται και το ερώτημα αν η.....
Διαβάστε περισσότερα στο: www.secnews.gr