Διαφημίσεις Google

                                  
Η Πύλη Της Τεχνολογίας-Gate Of Tech

Η Πύλη Της Τεχνολογίας: Τεχνολογικά Νέα - Επιστήμες - Μαθηματικά – Πληροφορική - Φυσική – Διάστημα – Βιολογία - Ιατρική – Πλανήτης

pop_up_face

Διαφημίσεις Google

                                  

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017

Εμβόλιο κατά του "ιού" της παραπληροφόρησης

Ο «ιός» των παραπλανητικών και ψεύτικων ειδήσεων, οι οποίες τείνουν να εξελιχθούν σε επιδημία στην εποχή του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ίσως μπορεί να αντιμετωπισθεί σε ένα βαθμό με τον ανάλογο τρόπο: με ένα «εμβόλιο». Αυτή την πρωτότυπη ιδέα προτείνουν βρετανοί και αμερικανοί επιστήμονες, οι οποίοι μάλιστα έκαναν και τα πρώτα σχετικά πειράματα με απρόσμενη επιτυχία.
  Οι ερευνητές των πανεπιστημίων Κέμπριτζ, Γέιλ και Τζορτ Μέισον, με ....

επικεφαλής τον κοινωνικό ψυχολόγο δρα Σάντερ βαν ντερ Λίντεν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Global Challenges" (Παγκόσμιες Προκλήσεις), πιστεύουν ότι, όπως στις λοιμώδεις νόσους, έτσι και στην εξαπλούμενη «ασθένεια» των ψευδών ειδήσεων που μεταδίδονται με την «επαφή», οι άνθρωποι θα μπορούσαν να αποκτήσουν ένα είδος ψυχολογικής ανοσίας.
  Ουσιαστικά, οι επιστήμονες εισηγούνται να εκτίθενται οι άνθρωποι εκ των προτέρων σε μια μικρή δόση παραπληροφόρησης (όπως το εμβόλιο εισάγει στον οργανισμό μικρές δόσεις ενός εξασθενημένου παθογόνου μικροοιργανισμού), που στη συνέχεια θα μπορούσαν να εξουδετερώσουν τον κύριο όγκο των ψεμάτων.
  «Η παραπληροφόρηση μπορεί να γίνεται κολλητική, να εξαπλώνεται και να αναπαράγεται όπως ένας ιός. Η ιδέα μας είναι να παρέχουμε μια τέτοια γνωστική 'γκάμα' απόψεων, που θα βοηθά τους ανθρώπους να χτίζουν αντιστάσεις απέναντι στην παραπληροφόρηση, έτσι ώστε την επόμενη φορά που οι άνθρωποι πέσουν πάνω της, να είναι λιγότερο ευάλωτοι σε αυτήν» δήλωσε ο Λίντεν.
  Σε ένα (καμουφλαρισμένο) πείραμα που έκαναν οι ερευνητές, παρουσίασαν σε πάνω από 2.000 άτομα δύο διαφορετικά επιχειρήματα για την κλιματική αλλαγή, ένα αληθές και ένα ψευδές. Όταν αυτά παρουσιάστηκαν με τη σειρά αυτή, τότε η επίδραση που είχε η -βασισμένη στα γεγονότα- αληθινή επιχειρηματολογία, «σκεπάστηκε» στο μυαλό των ανθρώπων από τας ψεύδη που ακολούθησαν στη συνέχεια.
  Όταν όμως η αρχική αληθινή πληροφορία συνδυάσθηκε με λίγη ενημέρωση για την παραπληροφόρηση εν είδει «εμβολίου», τότε οι κατοπινές τελείως παραπλανητικές «ειδήσεις» είχαν πολύ λιγότερη απήχηση στους ανθρώπους που προηγουμένως είχαν «εμβολιασθεί», σε σχέση με όσους δεν είχαν κάνει το ίδιο.
Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ότι οι απόψεις της πλειονότητας των ανθρώπων παρέμειναν πιο κοντά στην επιστημονική αλήθεια.
  Στην περίπτωση της κλιματικής αλλαγής, το «εμβόλιο» μπορεί να.....

Διαβάστε περισσότερα στο: www.nooz.gr